Nieuws

Lees hier het laatste nieuws over webshops, platforms en pakketdiensten.

Wil je op de hoogte blijven van het nieuws over onze ondernemers, grote online platforms als Bol.com en Amazon? lees dan regelmatig onze blog. Buiten nieuws over de grote online winkels hebben wij ook vaak nieuws over pakket bezorgers als PostNl en DPD. Ook berichten wij over hoe de online retail er als verkoop kanaal in zijn geheel voor staat en over social media als TikTok en Facebook. Wilt u ons tippen over een nieuwtje kan dat altijd via info@webshoplocatie.nl

  • Een Bakkie Gezelligheid: De COFFEE CORNER van Webshoplocatie

    Bij Webshoplocatie draait het niet alleen om keihard werken, snelle verzendingen en slimme logistiek – hier draait het óók om mensen. Synergie ontstaat als mensen met elkaar communiceren en sparren. En waar komen mensen nou beter samen dan bij de COFFEE CORNER?

  • Dani van D-Trendingshop verteld over het werken met zijn webshop vanuit ons verzamelpand

    Dani huurt in ons verzamelpand een ruimte van 4,4m2. Hij verkoopt voornamelijk via Bol, zijn eigen webshop en marktplaats een breed scala aan producten. Van gadgets tot huishoudelijke artikelen, bij D-Trendingshop richten zij zich op het leveren van trendy en kwalitatieve artikelen, tegen scherpe prijzen. Wat Webshoplocatie volgens Dani uniek maakt, zijn de lage verzendkosten en de mogelijkheid om pakketten door de vervoerders te laten ophalen. "Dit biedt veel gemak en bespaard mij veel tijd."

  • 2024 was een goed jaar voor webshops

    Nederlandse webwinkels kijken terug op een goed jaar qua omzet. De online detailhandelsbestedingen groeiden na een paar mindere jaren met een kleine 6% in 2024. Ondernemers voor wie het online kanaal het belangrijkst is, profiteerden vooral. 

  • Online shoppers kopen het liefst via een marktplaats

    De meeste Nederlandse online shoppers doen liever aankopen bij een marktplaats dan bij een individuele online aanbieder. Ze vertrouwen erop dat ze daar een betere deal kunnen scoren dan bij losse websites. Wel begint de zoektocht relatief vaker op Google dan op een marktplaats. Dat blijkt uit grootschalig onderzoek van ChannelEngine.

  • Huishoudketen Blokker krijgt 2e leven

    De merknaam Blokker en de webwinkel komen in nieuwe handen. De curatoren van de failliete huishoudketen hebben de activa van de keten verkocht. Over de toekomst van de huishoudketen blijft nog veel onduidelijk.

  • Verzendingen vanuit Europese magazijnen voor Temu

    Chinese marktplaatsen Temu en Shein groeien snel binnen Europa. Zo snel zelfs dat meerdere overheden en belangenorganisaties geklaagd hebben dat de marktplaatsen zich niet aan Europese marktregels houden.

  • Black Friday Week, nog steeds beste week van het jaar voor online verkopers

    Nu de gekte rondom Black Friday achter ons ligt, druppelen de eerste cijfers binnen over afgelopen week.

    De impact van Black Friday en Cyber Monday op de nederlandse retailmarkt is de afgelopen jaren steeds groter geworden. Hier zijn enkele algemene trends en cijfers op basis van de laatste beschikbare gegevens: