Ecommerceplatform Shopify heeft de abonnementsprijzen verhoogd voor nieuwe klanten in Amerika. Naar verwachting wordt de verandering ook binnenkort in Nederland doorgevoerd. Bestaande klanten merken de verandering over drie maanden.
Kosten techbedrijven
Shopify laat weten dat de kosten van het bedrijf steeds hoger worden. Andere techbedrijven kampen ook met deze toenemende kosten. Shopify zelf heeft in juli 2022 jaar 10 procent van het personeel ontslagen, wat betekende dat 1.000 banen geschrapt werden.
Basic abonnement nu 39 dollar per maand
Nu verhoogt het platform haar prijzen voor klanten. Nieuwe klanten in Amerika kunnen de nieuwe prijzen al zien. Het Basic abonnement kost bijvoorbeeld vanaf nu 39 dollar per maand (€35.84). Op de Nederlandse site is momenteel nog de oude prijs te zien (€21 per maand). Naar verwachting wordt dit binnenkort ook aangepast.
Nieuwe klanten betalen nog steeds 1€ per maand voor de proefperiode van 3 maanden. Daarna krijgen ze te maken met de nieuwe prijzen.
Werk jij met Shopify? Ben je dan al op de hoogte van onze e-ShopHub? Deze kan gekoppeld worden aan Shopify.
Wat is de e-ShopHub?
e-ShopHub is dé schakel tussen jou en je verkoopkanalen
Zet al je B2C of B2B product- en voorraadinformatie op een centrale plek, zodat je wijzigingen slechts één keer hoeft door te voeren. Laat e-ShopHub alle actuele gegevens naadloos koppelen met je webshop, al je online verkoopkanalen en pakketdiensten. Het gebruiksvriendelijke retail dashboard biedt je een helder totaaloverzicht.
TIP: Shopify zelf adviseert bestaande klanten om nu over te stappen op het jaarplan, in plaats van maandelijks te betalen. Als ze een jaarplan verlengen voor 23 april kunnen ze op deze manier nog een jaar gebruikmaken van de oude tarieven.