In juli is PostNL een proef gestart met een nieuwe dienst bij een aantal webwinkels. De nieuwe tool ‘Invullen met PostNL’ helpt met het invullen van naam- en adresgegevens in de checkout. Het moet de conversie van webwinkels vergroten omdat het invullen nu automatisch gaat. Hoe sneller dat proces hoe meer verkopen.
Dit vertellen Eleon Jonker, marketingmanager van GSMpunt en Maarten de Smit van PostNL Digital Solutions in een nieuwe videocollectie E-commerce op Emerce TV. GSMpunt is een van de webwinkels die meedoen aan de test.
Tool moet checkout efficiënter maken“Dit is gericht op het efficiënter maken van de checkout. Die is al snel bij ons, maar we willen het afronden van bestellingen altijd makkelijker maken”, vertelt Jonker. “Vijftien procent van de klanten maakt gebruik van ‘Invullen met PostNL’, terwijl dat niet bekend is voor onze klanten.”
In latere fase ook verzend- en betaalvoorkeuren
In deze testfase helpt de tool met het invullen van de naam- en adresgegevens van een klant bij het afronden van een bestelling. In een latere fase wil PostNL ook de verzend- en betaalvoorkeuren kunnen doorgeven aan deelnemende webwinkels. Het mooiste zou zijn als afrekenen bij een kleine webwinkel net zo makkelijk gaat als bijvoorbeeld een Bol.com.
Invullen met PostNL is sinds juli live. Op dit moment wordt het beschikbaar gemaakt aan een grotere groep webwinkels. De verzender wil met deze tool de conversie van webwinkels verhogen.
Wist je dat je je producten ook aan kunt bieden via de Shop in Shop van Webshoplocatie. Een extra verkoopkanaal van alle gemakken voorzien. Verzenden wordt makkelijker via de e-ShopHub en last but not least, stukken goedkoper omdat we collectief inkopen! Meer weten? Neem contact met ons op en we vertellen je graag alles!