In 2022 werd 92% van de pakketjes thuisbezorgd, van de rest kwam 3% bij de buren en slechts 5% bij een servicepunt. “We zullen het aantal afhaalkluizen wel opschalen de komende jaren”, zegt een woordvoerder van pakketdienst DHL, dat het aantal servicepunten met 20% wilt uitbreiden naar 5000 stuks. Ook Post NL gelooft in pakket bezorging aan de deur en verwacht dat dit de komende jaren zal blijven groeien.
De Post NL punten die dagelijks alle pakketten binnen krijgen van webshops om deze te scannen en weer mee te geven aan de pakketvervoerder heeft er een beste taak aan tegen een lage vergoeding per pakket. De commerciële gedachte van een pakketpunt zijn, is natuurlijk de klandizie die je winkel binnen stapt, maar tot in hoeverre zijn deze mensen ook echt klanten die daadwerkelijk iets in jouw winkel kopen?
We zien veel nieuwe punten die als paddenstoelen uit de grond schieten, maar ook heel veel die na een korte periode weer de handdoek in de ring gooien.
Voor deze punten die het vele werk niet vinden lonen hebben wij van Webshoplocatie een goede oplossing bedacht.
We leggen het graag kort uit.
Je bent een webshophouder en jouw pakketten staan uren op karren bij een Post NL punt. Ze raken weleens zoek, worden later dan gewenst gescand door het postkantoor door tijdnood met als gevolg boze klanten en slechte beoordelingen. Niet jouw schuld maar wel jouw probleem!
Je bent een Post NL punt en die pakketdienst die je aanbiedt is niet jouw core business maar daar begint het qua tijd dat je erin moet stoppen bijna wel op te lijken. Helaas aan de andere kant groeit je omzet niet in verhouding. HELP!
Wij presenteren jullie graag de Logistic Prescan. Handelingen zoals het voortijdig scannen van de pakketten gebeurd nu door de webshophouder zelf. Een handeling minder voor het Post NL Punt. In het voordeel van de webshophouder worden de pakketten op tijd gescand, dat betekend geen slechte beoordelingen meer door te late leveringen. Een win win situatie dus!
Lees op deze pagina alle ins and outs over de Logistic Prescan!