Het bedrijf is een dochteronderneming van PostNord, het Zweedse en Deense nationale postbedrijf. Direct Link is al langer wereldwijd actief, maar start nu in Nederland met lokaal personeel.
Direct Link is een logistieke speler die maatwerk e-commerce fulfilment aanbiedt. Het heeft meerdere opslagcentra en kantoren in Zweden, Duitsland, Engeland, Polen, de VS, Brazilië, Hong Kong, Singapore en China. Het bedrijf laat nu weten dat het ook in Nederland een kantoor en opslagcentra gaat oprichten.
Gat in de Nederlandse markt
Om deze stap te maken gaat het bedrijf een samenwerking aan met HC Group, een Nederlands fulfilment-bedrijf. Er is ruimte op de Nederlandse markt dat past bij hun bedrijfsvorm. Nederland is een belangrijk doorvoerland voor veel Europese importartikelen, maar er zijn maar een handjevol oplossingen die voldoen aan de verwachte klantervaring. Er zijn weinig aanbieders die de diensten aan hun klanten aanpassen.
Direct Link verwacht dat de activiteiten direct bijdragen aan een positieve EBIT (Engels: earnings before interest and tax). Op de lange termijn wil de logistieke speler marktleiderschap voor Noord-Europese B2C-zendingen.
Nederland is een gateway voor Direct Link
Om voort te bouwen op onze reeds bestaande postoplossingen, gaan ze hun portfolio uitbreiden met meer commerciële last mile-opties in de EU. Nederland is zowel lokaal als wereldwijd een gateway voor Direct Link en maakt nieuwe oplossingen mogelijk met crossdocking, warehousing, linehauls en een betere klantenservice en klantervaring.
‘We gaan ons portfolio uitbreiden met meer commerciële last mile-oplossingen.’
Doordat het bedrijf meerdere opslagcentra heeft, past het zich makkelijk aan de wensen van klanten van. Het bedrijf is vooral geschikt voor lokale exporteurs die wereldwijd B2C verzenden, voor bedrijven die naar Noord-Europese markten verzenden, maar ook bedrijven buiten de EU die een partner nodig hebben voor distributie, opslag en fulfilment binnen de EU.
Noord-Europese oplossingen zijn hun specialiteit
Direct Link maakt onderscheid tussen post- en commerciële zendingen. Voor post zijn zij een voordeligere optie in vergelijking met andere koeriers, ze zijn vooral geschikt voor goederen tot 2 kilogram. Voor commerciële oplossingen voor de Scandinavische en andere markten kunnen ze over het algemeen goederen tot 35 kilogram aan. Noord-Europese oplossingen zijn hun specialiteit, aangezien grote delen van de last mile-levering door henzelf (en het moederbedrijf PostNord) worden afgehandeld.